Subway Magyarország

A SUBWAY® éttermek története

Fred DeLuca 1965-ben végezte el a gimnáziumot az USA-ban, a Connecticut-állambeli Bridgeport városában. Mint sok, az ő korosztályába tartozó fiatal felnőtt, ő is arról álmodozott, hogy egyetemre megy. Bár szorgalmas, hozzáértő és megbízható munkaerő volt, a helyi iparcikkboltban óránként csak 1,25 dollárt keresett, amiből nem tudta volna kifizetni az egyetem költségeit.

A csüggedt Fred úgy döntött, tanácsot kér a régi családi baráttól, Dr. Peter Buck-tól. Évek óta ismerték egymást, Fred igazából kicsit számított is rá, hogy Dr. Buck majd kölcsönadja neki az egyetemi tanulmányaihoz szükséges pénzt, ha elmeséli neki, hogy orvosnak készül. Dr. Buck azonban ehelyett egy ötletet adott Frednek, ami később nemcsak az ő életét, hanem világszerte sokak életét is megváltoztatta.

„Szerintem sub-szendvicsboltot kéne nyitnod!”, mondta Dr. Buck.

Fred először szkeptikusan fogadta az ötletet, de Dr. Buck elmagyarázta, hogyan finanszírozhatná egy szendvics-étterem Fred tanulmányait, és ezzel meggyőzte fiatal barátját. Azon az estén Fred és Dr. Buck megkezdték azt a közös munkát, amely elvezetett az első SUBWAY® étterem megnyitásához.

Fred és Pete sub-éttermének első nyitvatartási napján már dél körül özönleni kezdtek a vendégek. A cég azóta is folyamatosan növekszik. Fred és Pete azt a célt tűzte ki, hogy 10 év alatt 32 szendvics-éttermet nyissanak meg. Nyolc évvel az első üzlet megnyitása után, 1974-ben Frednek és Pete-nek tizenhat étterme volt Connecticut államban, tehát céljukat még csak félig sikerült megvalósítaniuk.

A további növekedés lehetőségeit keresve terelődött Fred és Pete figyelme a franchise-rendszerre – ezt a megoldást korábban kizárták, azzal, hogy az csak a „nagymenőknek” való. De mivel elszánták magukat a sikerre, úgy döntöttek, mégis a franchise-rendszer bevezetése lesz a jó megoldás. Fred tehát felkereste Brian Dixon nevű barátját, és tett neki egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Kölcsönt ígért neki, amiből megveheti az egyik éttermet, sőt, a gavallér ajánlatot még azzal is megtoldotta, hogy ha Briannak nem tetszik a dolog, visszaadhatja az üzletet, és még csak a kölcsönt sem kell visszafizetnie.

Brian lett tehát az első SUBWAY®-franchise tulajdonosa – és a SUBWAY® üzleti modelljének modellkísérlete. Az új megoldással Pete és Fred nem csak elérte, de túl is szárnyalta a kitűzött célt. Mára, működésének 43. évében, a SUBWAY® lánc a világ legnagyobb, sub-szendvicseket forgalmazó étteremlánca: az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában több üzletünk van, mint a McDonald’s-nak. Fred DeLuca és a SUBWAY® étteremlánc számtalan díjat és dicséretet nyert az idők során – a SUBWAY® név és a társaság termékei még különféle tévé- és mozifilmekben is szerepeltek. A SUBWAY® franchise hosszú utat tett meg a kis bridgeporti szendvicsüzlet óta.

Ha további információra van szükséged a SUBWAY® vállalkozásról, akkor küldj e-mailt a következő címre, ahol munkatársunk szívesen válaszol a feltett kérdésekre: sales@subwayhungary.com.

Franchise-lehetőségek

Mi a SUBWAY®-nál különösen büszkék vagyunk a franchise-rendszerünkben rejlő kivételes lehetőségekre. Franchise-engedélyeseinket igyekszünk ellátni minden eszközzel és ismerettel, amire egy sikeres helyi vállalkozás működtetéséhez szükség van, és arra bíztatjuk étterem-tulajdonosainkat, hogy sajátítsák el azokat a képességeket is, amelyek segítségével egynél több éttermet is üzemeltethetnek.

Az Entrepreneur Magazine a SUBWAY® éttermeket az utóbbi 23 évből 17 évben a legjobb franchise-lehetőség címével tüntette ki. Ez nehezen felülmúlható rekord, és te is megtapasztalhatod, milyen előnyökkel jár, ha belépsz a világ legnagyobb sub szendvics franchise-rendszerébe.

A SUBWAY® éttermek egészséges, ízletes és gyors alternatívát kínálnak vendégeiknek a zsíros és megterhelő gyorséttermi ételek helyett – étteremtulajdonosainknak pedig még ennél is többet kínálunk. A SUBWAY® franchise-rendszer sikerének alapja, hogy egyszerű arculatunk kis befektetéssel, minimális alapterületen is megvalósítható. Ha el tudod képzelni magad, mint egy SUBWAY® étterem tulajdonosát és üzemeltetőjét, olvass tovább!

A franchise-engedélyessé válás lépései

A SUBWAY® cégnek sok évi tapasztala van a tehetséges kezdő vállalkozók támogatása terén. Célunk, hogy éttermeink üzemeltetőinek olyan egyszerű koncepciót nyújtsunk, amit nem csak minimális alapterületen, de minimális befektetéssel is meg lehet valósítani.

A SUBWAY® franchise megvásárlásához – és ezáltal a győztes csapatba való bekerüléshez –mindössze 4 egyszerű lépést kell végrehajtanod.



Ha már találtál is egy helyet, ahol szerinted SUBWAY® éttermet kellene nyitni, tölts ki egy jelentkezési lapot! (Kattints ide!)

Submit a site